I did it, Romania

Ecologie, Let's do it, I did it
Da, I did it! Nu pot sa spun ca am participat direct la campania nationala Let's do It, Romania! Chiar nu pot sa fac asta in schimb stiu ca am iesit la un gratar ca tot omu cu programul lui. Pot sa fiu acuzat de neseriozitate, ca nu acord importanta voluntariatului, ca nu imi pasa de mediul inconjurator sau alte lucruri de genul acesta. Chiar nu imi pasa. Va spun sincer ca eu am o minima educatie ecologica si am mai participat la asemenea evenimente in trecut si acum nu mai am tragere de inima sa strang gunoiul altuia. Initial am crezut ca va fi o campanie de efect puternic in randul populatiei dar m-am inselat. Am auzit in jurul meu intrebari cu totul altele despre acest program si anume: "oare cati saci de gunoi au strans anul asta?', pot spune ca nu este tocmai intrebarea potrivita ci mai degraba cati voluntari si-au rupt din timpul lor pentru a participa la acest eveniment si ce au invatat oamenii din efortul lor, nu?
In general daca faci o actiune o faci cu scopul de a educa pe cineva din jurul tau in privinta acelui lucru si nu il faci numai asa ca nu ai pe ce sa cheltuiesti banii.
De ce spun ca "I did it, Romania"? pentru ca am fost la gratar si actiunile din anii anteriori la care am participat m-au invatat ca nu este frumos sa las mizeria in urma mea si sa o stranga altul. Chiar nu este placut sa aduni pet-uri, gunoiul menajer sau cine mai stie ce alte nebunii lasate in urma de catre "cetatenii onorabili" ai acestei natiuni. Nu mi-a placut si am spus ca nu voi proceda in acelasi mod si astfel imi strang frumusel gunoiul, punga menajera si bagat la tomberon. Acestia sunt pasii normali pe care ii poate face un om simplu in spatiul verde. asa aleg eu sa ajut mediul inconjurator. Moral, etic, ecologic si de bun simt.
As fi dorit ca aceasta campanie de curatenie generala a Romaniei sa se fi desfasurat si cu scop educational nu numai de mobilizare generala a maselor de voluntari.
Poate ca inca nu am ajuns acolo, dar vom ajunge. Sper!

20 de comentarii:

  1. Daca fiecare ar curata dupa el cum ai facut-o tu, nu ar mai fi nevoie de un let's do it:)

    RăspundețiȘtergere
  2. BA ar fi nevoie! Niciodata nu va fi suficient de curat incat sa nu ne mai preocupam de asta.

    RăspundețiȘtergere
  3. In ritmul in care evolueaza lucrurile peste cativa ani va fi numai poluare. Trebuie sa ne mobilizam si sa incepem de acum sa facem ceva.

    RăspundețiȘtergere
  4. Mereu mă bucur când văd citesc câte un articol despre astfel de activități. Dacă am face cu toții un efort să protejăm natura măcar din când în când câte un pic, ar fi mare lucru.

    RăspundețiȘtergere
  5. Cu vorba buna nu se poate face educatie.Trebuie aplicata legea fara nici un fel de exceptie,fara nici un fel de avertisment.Ma uitam,de 1 Mai,in zona manastirii Voronet,era plin de gratare,cu toate ca scria mare "interzis gratarul".Pentru ca marea problema erau tonele de gunoaie mai vechi sau mai noi aflate in acea zona,cei drept,nu numai de la gratare ci si deseuri de materiale de constructii.Frica pazeste pepenii...

    RăspundețiȘtergere
  6. mircea, daca scria "interzis gratarul", exista un loc amenajat pentru astfel de activitati? Ma indoiesc, fie nu era, fie nu era suficient pentru toti. E o problema si asta. Sta in firea romanului sa mearga la gratar si nu la picnic sau la placinte, ci la gratar!
    Nu scuz pe nimeni, e clar ca cea mai mare vina o au cei care nu sunt in stare sa isi stranga gunoiul, dar nici nu poti sa le interzici sa mearga la gratar cata vreme nu au locuri amenajate pentru asta.

    RăspundețiȘtergere
  7. Chiar daca nu ai loc amenajat pentru gratar consider ca trebuie strangi in urma ta. Da, Roxana! Iti dau dreptate.

    RăspundețiȘtergere
  8. Nici eu nu am fost sa strang gunoaiele altora si la fel ca tine cand am mers la gratar am strans in urma mea. Cred ca ar trebui sa fim educati in sensul asta ca sa nu mai fie nevoie sa se organizeze astfel de campanii si eventual sa fie mai multi gardieni prin preajma care sa imparta amenzi celor care nu-si strang gunoiul.

    RăspundețiȘtergere
  9. Cu o floare nu se va face primavara niciodata... Cum sa speram ca va fii mai bine, cand este din ce in ce mai rau !?! :| Mi'e greu sa cred ca se va schimba ceva...

    RăspundețiȘtergere
  10. Eu nu suport gestul fumatorilor ce fumeaza in masina si dupa ultimul fum o arunca pe geam! bleahhh

    RăspundețiȘtergere
  11. Daca nu se face ceva in privinta poluarii, in cativa ani o sa fie vai de sanatatea noastra si de mediu la ce poluat va fi.

    RăspundețiȘtergere
  12. E foarte bine ca Let's do it Romania are loc in fiecare an.. uite asa se mai curata romania de atata mizerie.

    RăspundețiȘtergere
  13. Daca fiecare ar curata dupa el cum ai facut-o tu, nu ar mai fi nevoie de un let's do it:)

    RăspundețiȘtergere
  14. nu vreau sa-i scuz pe ai nostri concetateni care isi lasa resturile menajere pe unde apuca, dar nu este vina lor...este vina autoritatilor. acum ceva timp ii spuneam ca noi...romanii...nu suntem educati referindu-ma la aruncatul gunoiului pe unde apucam. mi-a spus: si noi eram la fel (acum 20 de ani), ce ne-a schimbat au fost amenzile foarte mari si aplicarea legilor. un neamt daca stie ca masina lui e posibil sa piarda ulei pana nu pune un carton sub baia de ulei nu pleaca de langa masina...amenda pentru ulei scurs pe asfalt...1000 euro. educatia se mai face si de frica.

    RăspundețiȘtergere
  15. Vom ajunge si acolo dar mai dureaza. In primul rand trebuie sa se mobilizeze fortele de ordine, adica cei care sunt mandatati sa dea amenzi, sa iasa si ei printre gratare si sa-i amendeze pe cei care fac focul unde nu trebuie sau isi lasa plasticele si deseurile in alt loc decat tomberonul regulamentar. Dar vom ajunge si acolo.

    RăspundețiȘtergere
  16. Ori de cate ori am fost la un gratar "in mijlocul naturii" am strans dupa mine. Bine, dupa noi. Mi s-a parut de bun simt. Tine in principal de educatia de-acasa. Nu mai departe de acum doua zile am vazut un nesimtit desfacandu-si napolitana si aruncand ambalajul in mijlocul strazii pe care o traversa. Si nu era un pusti needucat ci era ditamai galiganul. Dar se vedea pe fata lui ca poate vreo doua-trei generatii dupa el sa se schimbe cumva.

    RăspundețiȘtergere
  17. Actiunea asta a fost facuta strict pentru a curata locurile. In mod normal, dupa o actiune de curatare ar trebui sa vina autoritatile si sa planteze placute cu indicatii si avertizari la adresa celor care petrec in acele locuri. A treia etapa fiind sanctionarea celor care incalca regulile astfel facute cunoscute publicului.

    RăspundețiȘtergere
  18. Cum sa speram ca va fii mai bine, cand este din ce in ce mai rau !?! :| Mi'e greu sa cred ca se va schimba ceva...

    RăspundețiȘtergere
  19. Este foarte ciudat ca lumea merge sa curete tara si tu mergi la gratar :d imi place de tine :))

    RăspundețiȘtergere
  20. We making a new system solar inverter It is an economic system easy to learn, various modifications and can be a joust you

    RăspundețiȘtergere

Comentează-mă!