De ce am ales sa imi pun panou solar?

Dupa un an intreg de munca am reusit sa imi fac casuta visului meu. Micuta, incapatoare, foarte draguta si destul de ieftina. Ieftina insemnand ca nu m-a costat zeci de mii de euro si nu o pot sa o evaluez la milionul de euro. Am amenajat locul cu niste pomi fructiferi, arbusti, trandafiri, flori, etc. Abia astept sa se faca vara.

Nu pot sa spun ca nu am intalnit probleme pe parcurs, cu autorizatii de constructie si aprobari peste aprobari si desene tehnice la desene tehnice. Trecand peste astea mi-am legat lumina, incalzirea se rezolva cu lemne iar apa vine prin cadere libera dintr-un izvor aflat in partea superioara a dealului. Deci apa curenta (rece) am permanent. Problema s-a pus apoi cum rezolv si eu apa calda sa fac un dus ca tot omul?

Din diferite consultari am ajuns si la motoarele de cautare? Ce sa fac nenea Google intreb eu? Rezultatele au fost sugestive dar nu suficient. Pot sa imi pun un boiler sa, fac focul sub el si sa imi incalzeasca apa. Nu vreau sa zic ca sunt lenes dar iarna la minus 20 de grade cat sunt in zona noastra nu ies in camera tehnica sa fac focul pentru a face o baie. Cah! Atentia mi-a fost indereptata spre boilere din inox, cu incalzire solara. Daca vreau pot sa imi pun si unul electric pentru apa calda necesara la bucatarie.

O idee a venit, astfel pot sa imi indrept atentia cu mare grija catre ceva ce se foloseste foarte rar pe la noi, anume instalatii solare. Nu pot spune ca in oraselul in care stau sunt foarte multi care pot fi convisi sa treaca de la traditional la ceva neconventional. Pot spune ca una din 100 de case au montat un panou solar. Partea amuzanta este ca nici bunica, care urmeaza sa imi fie vecina nu este de acord cu un astfel de model de incalzire a apei calde. "Mai bine faci focul dragul meu nepot, ca e mai sigur, daca nu la lighean, ca doar nici eu nu am crescut in lux."

Da, lumea e buna la dat sfaturi gratuite dar am studiat si am studiat si am studiat. Destul de mult as zice. Pana la urma solutia pentru mine ramane tot una neconventionala. Vreau eu sa reinventez apa calda si caloriferul. Asa ca cel mai probabil cu venirea primaverii adevarate, cea cu caldura si zile senine, voi incepe sa caut si sa vizitez comercianti autorizati de panouri solare. Sunt zeci de modele disponibile pe piata si am intrebat si eu pe cineva care se pricepe mai bine, ce sa aleg: presurizate sau nepresurizate? Iata si raspunsul:

Cele presurizate functioneaza la presiune retelei de apa, la cele nepresurizate apa calda vine prin cadere de la inaltimea la care e montat panoul (sunt modele mai simple si apa circula prin tuburile vidate).

Deci in cazul meu stiu deja raspunsul: apa vine prin cadere deci va fi nepresurizat si ceva interesat in legatura cu asta am gasit pe IstGrun. Si uite cum am rezolvat problema dusului. Daca vrei poti!

Un comentariu:

  1. este o idee foarte buna cea cu panourile solare, daca nu ma insel era o solutie si cu fonduri europene, ceva cu deduceri :)

    RăspundețiȘtergere

Comentează-mă!