Cercuri de calitate

Te intereseaza sa obtii rezultate cat mai bune din afacerile tale? Atunci te sfatuiesc sa studiezi problema cercurilor calitatii.


Acestea au aparut pentru prima data in Japonia, la începutul anilor ’60, fiind mentionate pentru prima data in publicatia Gemba-to-QC in aprilie anul 1962. Parintele cercurilor de calitate este Kaoru Ishikawa (1915 -1989) care in 1962 a infiintat primul cerc la Nippon Telegraph and Telephone Public Corporation. Aparute in industria japoneza, acestea s-au raspandit si la banci si comercianti si au fost exportate in intreaga lume. Ce sunt cercurile de calitate? Un cerc este un grup de 4-10 persoane care isi desfasoara activitatea intr-un anumit domeniu concret si care, pe langa atributiile curente din cadrul organizatiei, isi propun sa solutioneze atat probleme legate de creativitate cat si de ridicarea calitatii.Din acest motiv aceste grupuri sunt intalnite si sub alte denumiri, cum ar fi : grup de progress, grup de inititiva si progress sau grup de excelenta . In prezent in Japonia sunt peste 500.000 de cercuri de calitate, care in medie au cate 8– 10 persoane, ceea ce inseamna ca unul din sase angajati in Japonia face parte dintr-un cerc de calitate.

Cum ti se pare aceasta idee? Toate informatiile despre hrp le poti gasi aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează-mă!