Doar unul

 Se pare ca reducem timpul intre postari si acum a trecut doar un singur an de la ultima postare aici.

Anul acesta am avut inclusiv sansa de a merge 2 zile in Romania si a revedea ce am lasat in urma si daca lucrurile s-au schimbat in vreun fel sau altul. 

Totul a ramas la fel si cu aceeasi privire trista in privirile oamenilor dar in acelasi timp parca cu prea multe bataturi. Am impresia ca indiferent de situatie oamenii vor invata sa traiasca cu realitatea romaneasca ori de cate ori este necesar si nu vor renunta la ideea de a face Romania acasa.

Am reusit sa inving depresia si sa ma repun pe picioare. Acum nu mai am regrete doar amintiri si nu le privesc cu amaraciune. Am invatat ceva din ele si am invatat sa fac pace cu mine insumi. Nu am crezut niciodata ca voi ajunge in acest punct dar totusi a fost necesar foarte mult timp sa realizez acest lucru.

Ori de cate ori am privi in oglinda a recunoaste ca avem o problema pare imposibil de facut in fata altora si preferam sa o spunem doar noua, privindu-ne in ochi pe noi insine dar acum pot spune ca am suferit cumplit si nu am avut curajul sa cer ajutor la momentul potrivit. A fost o persoana aici care a recunoscut prin ceea ce trec si a avut grija sa am ceva de ce sa ma agat pentru a nu ajunge la fundul sacului si epuizat mental.

Inca mai am nopti nedormite dar grijile nu sunt ce au fost si nici motivele nu mai sunt la fel. Dar tot raman la decizia de a lasa Romania in urma si de a transforma locul de aici in tara "mea".

Stigma sanatatii mentale nu exista peste hotare si a recunoaste ca ai o problema nu este intalnita cu refuz, cu dispret, cu rautate ci cu indrumare spre sprijin. Aici este un capitol la care Romania este corigenta din 1945 incoace pentru ca depresia=nebun in cultura romaneasca iar nebunul trebuie internat in ospiciu pentru a scapa de el din societate.

Locul de munca in strainatate pune accent pe sanatatea mentala din mai multe motive:

1. Mentine eficienta angajatului.

2. Reduce concediul medical si creste retentia angajatilor

3. Reduce riscul imbatranirii premature si a bolilor asociate cu stresul creierului (Dementa, Alzheimer, etc.)

Aici se recunoaste importanta omului in postul pe care il ocupa si e important ca acel om sa fie sanatos din toate punctele de vedere pentru a putea produce intr-un mod eficient. Si desi pare foarte capitalist este la fel de uman pentru ca am vazut oameni de varsta mea in Romania care foarte repede le-as pune 10 ani in plus pentru ca au o privire trista si o expresie pierduta. Aici nu se intampla atat de des sa confunzi varsta si capacitatea unui om din cauza stresului pe care il duce. 

Poate ca e important ca cei care creeaza noul front muncitoresc din Romania sa inceapa sa recunoasca sanatatea mentala ca pe o necesitate si nu o stigma sociala. Iar eu am decis sa vorbesc despre asta pentru ca am fost afectat o perioada indelungata si nu doresc sa vad alte persoane trecand prin acest lucru.

Un comentariu:

  1. Mi se pare foarte interesant ceea ce spui cu privire la sanatatea creierului. Personal am trecut prin cateva experiente extrem de neplacute la locul de munca, experiente care m-au afectat, air cei din jur doar stiau sa faca misto de mine. E un taboo la noi, in Romania, sa spui ca esti in depresie sau ca simti ca nu vrei sa faci absolut nimic si ca nu vrei nimic. In fine, chiars unt curioasa unde te-ai mutat si o sa citesc si restul postarilor sa aflu. Keep up!

    RăspundețiȘtergere

Comentează-mă!