Multiculturalitate

De la Castellon de la Plana
In plimbarile mele din Spania am avut ocazia sa cunosc si o altfel de multiculturalitate decat cea din zona Covasnei. Ce este multiculturalitatea presupun ca stiti si nu ma mai obosesc sa explic lucrul in amanunt. Ce vreau eu sa spun aici despre multiculturalitate? Ei bine am apucat sa cunosc o diversitate extrema in regiunea in care ma aflu momentan. Sa incep cu inceputul: in inima orasului Castellon, sau aproape de centru macar, este un magazin romanesc, Supermercado Moldova, magazin cu produse romanesti aduse din Romania. Este un magazin detinut de un roman in Spania iar unul dintre vanzatori este ungur iar foarte multi cumparatori sunt columbieni, marocani si spanioli. Nu m-as fi asteptat niciodata sa intalnesc o asemenea diverisitate desi se poate spune ca este posibil sa fie si mai mare. Ce imi place mie este faptul ca multiculturalitatea europeana difera de cea americana. Din ce am invatat de la profesorul meu de la facultate, Cziprian Lorand, in lume exista doua feluri de multicuturalitate: cea de tip aliaj cum e in SUA, adica toate culturile se imbina si se incearca o asimilare a lor si cea de tip salata cum e in Europa, adica toate etniile sunt amestecate bine intre ele dar chiar daca sunt la un loc le poti deosebi una de alta. Lucrurile intalnite pe aici imi aduc mai multe cunostinte si nu regret ca am parasit temporar tara. Oricum ma voi intoarce, nu stiu cand dar o voi face. Inca un lucru pe care doresc sa il adaug este ca nici aici nu sunt cainii cu covrigi in coada dar daca vrei ceva se poate! Pe data viitoare!

2 comentarii:

  1. Incep sa se aseze cunostintele acumulate in facultate? :D
    Da, intr-adevar, este diversitate. Doar ca salata aceasta pare dependenta in primul rand de pret, si abia apoi de diversitate.

    RăspundețiȘtergere
  2. Si la noi intalnesti firme unde managerul a angajat asiatici ca sa munceasca, poate pentru ca cer mai putini bani decat ronanii, asa s-a ajuns si la noi la multiculturalitate, dar pe cei adusi la munca nu cred ca vrea nimeni sa-i asimileze, doar se folosesc de ei temporar.

    RăspundețiȘtergere

Comentează-mă!