E-mail marketing

Utilizand serviciul de e-mail in fiecare zi nu pot sa nu observ faptul ca partea de e-mail marketing s-a dezvoltat foarte mult in ultima vreme. Primesc zilnic oferte si la ce nu m-am gandit ca exista, primesc oferte de vacante, de case, de job, de cursuri de pregatire de orice vrei tu. Trebuie doar sa observi cum acestea curg in casuta ta de e-mail.

Partea buna e ca la mine 99% dintre ele ajung direct in spam si se sterg automat pentru ca nu le deschid niciodata. M-am tot intrebat oare cum au ajuns ei sa imi trimita mie aceste oferte. Cum? De ce eu primesc aceste oferte cand nu sunt interesat deloc de oferte pe e-mail. Nu sunt interesat pentru ca nu am incredere in acest tip de tranzactii. Daca erau reale nu ajungeau in spam, asa ca cel mai probabil sunt o alta modalitate de eschrocherie.

Partea uimitoare este ca privind pe un site de joburi sunt foarte multe asftfel de oferte, lucrezi de acasa si trimiti e-mailuiri catre diverse persoane in speranta ca poti genera o vanzare din care sa iti primesti un comision. Lumea viitorului este e-commerce dar nu prin spam. Partea de e-mail marketing nu este atat de interesanta precum suna.

Facand un calcul, desi nu sunt abonat la multe newslettere, nu prea au cum sa intre in contact cu adresa mea de e-mail iar cel mai probabil aceste adrese ajung ori prin vanzarea de baza de date de e-mail ori prin hacking. Iar daca este hacking este ilegal dar pentru moment pana nu vor fi depuse niste plangari la anumite autoritati e-mail marketing va avea o viata lunga prin aceste metode.

Daca se vand baze de date cu adrese de e-mail avem doua semne de intrebare: sta cineva pe net cautand diverse adrese de e-mail publice sau siturile pe care este necesara o inregistrare isi rotunjesc veniturile din astfel de practici? Daca este prima varianta nu prea ai ce face decat sa iti ascunzi adresa de e-mail cat mai curand dar daca este varianta numarul doi nu este deloc in regula. Daca se citesc termenii si conditiile de utilizare a siturilor pe care ne inscriem iar acolo este specificat intr-un colt ascuns ca se vor folosi adresele de e-mail inregistrate in scop publicitar tocmai au facut un lucru din ilegal in legal. Daca acest lucru nu este specificat atunci ei iti vand practic intimitatea. Este un marketing agresiv si abuziv la adresa ta.

Va pot recomanda sa aveti mare grija pe ce situri ajungeti sa va inscrieti chiar daca este social sau specializat. Un mod sigur de a verifica acel site este de a urmari modul in care browserul de internet apeleaza acea adresa http sau https. Acel S de la final reprezinta faptul ca este o conexiune securizata dar daca nu este, atunci baza de date a respectivului site este destul de compromisa.

Spor la navigat si la cat mai putin e-mail marketing.

2 comentarii:

  1. Unele firme au devenit chiar agresive cu aceste e-mail-uri

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu m-am obisnuit cu spamurile. Le vad ca pe partea urata ce vine la pachet cu marketingul util. O data la cateva zile imi verific folderul Spam si dau restore la emailurile bune, apoi sterg ce ramane, in bulk.

    RăspundețiȘtergere

Comentează-mă!