Blog sustinut de

Ghidul tau de calatorie

Suplimente nutritive

Nu stiu daca priviti atent mai ales in pauzele publicitare de la televizor, indiferent de canalul pe care il vizualizati, dar eu unul sunt uimit de abundenta unor categorii dintre ele.

In mare parte sunt uimit de abundenta reclamelor la medicamente, in special cele care sunt semnalate ca si supliment alimentar. Sunt enorm de multe astfel de reclame cu suplimente alimentare, nutritive si de tot felul pentru toate categoriile de posibile avitaminoze, lipsa de bacterii si toate cele. Majoritatea dintre ele sunt fabricate din extracte de plante si diversi compusi chimici care sa ajute asimilarea acestora in organism.

Daca punem bob langa bob cred ca zilnic, de 3 ori pe zi, ar trebui sa mancam o farfurie de suplimente alimentare pentru a ne mentine sanatosi, cum spun "specialistii". Pe langa asta trebuie sa adaugam si o caruta de alimente ecologice si organice pentru a ajuta suplimentele alimentare sa isi faca efectul cu succes intr-un timp scurt ca sa ne prelungeasca viata.

Putem vorbi aici despre suplimente alimentare pentru articulatii, sistemul digestiv, sistem imunitar, sistem nervos si asa mai departe. Da, conform listei de ingrediente multe au extracte din plante, dar nu putem mai bine sa mancam acele plante? Sau sa servim un ceai din respectivele plante? Spre exemplu un spanac sau o mancare din urzici pentru fier in cazul persoanelor anemice sau un ceai din crusin pentru cei cu probleme digestive? Am putea servi foarte usor un ceai din seminte de cirese sau o limonada pentru vitamina C care impulsioneaza sistemul imunitar. Enorm de multe exemple un medicina naturista, de retinut aici naturista si nu homeopata!

La fel de abundente sunt si denumirile bacteriilor la iaurturi pentru a ajuta tranzitul intestinal dar conform ultimelor cercetari acestea nu sunt cu nimic mai speciale. Te ajuta doar pe perioda cat consumi acel iaurt, din momentul in care te opresti incepi sa elimini din sistemul tau acele bacterii benefice pentru ca nu sunt naturale organismului. In cazul acesta poti servi linistit orice fel de iaurt, toate contin bacterii lactice foarte bune pentru sistemul digestiv. Poti la fel de bine sa servesti la micul dejun cereale cu lapte (cele naturale din ovaz, grau expandat, fulgi de porumb, etc. nu cele din cutiile frumos colorate) sau grau expandat ori biscuiti care contin fibre. Acestea sunt la fel de bune ca si iaurturile probiotice, dar alternativele fiind ieftine nu sunt semnalate in reclamele publicitare.

Este curios faptul ca toate aceste reclame incearca sa ne vanda secretul vietii vesnice si al imabtranirii mult mai lente, al unei frumuseti fermecatoare dar cred ca cel mai bun mod de a te mentine in forma este sa faci mult sport, indiferent de preferinte, sa mananci sanatos, incluzand carne, oua, lapte, fructe si legume. Astfel ajungi la acelasi rezultat fara a mai fi necesar sa faci plimbari pe la farmacii sa iti construiesti un raft plin de suplimente nutritive, vitamine si tot felul de medicamente.

4 comentarii:

  1. Cea mai buna solutie pentru o viata sanatoasa este sa traim frumos si sa mancam cat mai natural.

    RăspundețiȘtergere
  2. Din pacate uneori ajungem sa utilizam si aceste suplimente datorita vietii prea agitate

    RăspundețiȘtergere
  3. O viata sanatoasa, hmm cu stresul din zilele de azi suplimentele ajuta chiar ft mult.

    RăspundețiȘtergere
  4. Aceste suplimente nutritive ne pot ajuta dar ne pot face si rau.

    RăspundețiȘtergere

Comentează-mă!