Clientii si casa de marcat

Lucrand in retail, in supermarket, indiferent de pozitia pe care o ocupi in magazinul respectiv, te confrunti cu tot felul de clienti: tineri, batrani, femei, copii, etc. In acelasi timp intr-un oras mare ai sansa sa intri in contact cu persoane din alte tari.

Acum cateva zile am avut placerea de a face lumina in dorinta unui client care incerca sa explice cumva inrt-o engleza proasta ce doreste. Era ungur, nu stia nimic engleza, nimic romana si sigur nu era ungur de prin Romania pentru ca nu avea unul si acelasi mod de formulare al cuvintelor. Soarta face sa stiu ungureste si l-am putut ajuta in problema dansului.

Tot acum cateva zile un domn a cumparat foarte multe produse spaniole, vorbea cu copii lui in spaniola si a parut placut surprins in momentul in care i-am spus suma de plata in spaniola, i-am multumit si mi-am luat la revedere tot in limba lui. Expresia fetei lui spunea multumire si bucurie. A intalnit pe cineva care i-a inteles limba aici, la 3000km de casa lui.

Acelasi exemplu il pot da in legatura cu un grup de turisti englezi si in continuare tot alte si alte situatii in care nu numai limba materna a contat intr-o discutie. Dar nu numai amabilitatea casierului este la mijloc, ci si a clientului in sine.
Sunt foarte multe situatii in care casierii sunt foarte afectati de modul in care clientii aleg sa isi exprime frustrarile personale. Deseori casierii desi nu gresesc cu nimic sunt tinta cinismului si a ironiei clientilor. De ce sunt casierii de vina ca clientii au avut o zi proasta/ De ce sunt casierii cei care trebuie sa suporte furia acestora la cea mai mica greseala?

Sunt si ei oameni, cu problemele lor si care incearca sa zambeasca fiecarui client, sa il multumeasca si sa isi lase problemele in vestiar. Dupa mine, eu as spune ca rolul de casier intr-un supermarket este cel mai solicitant post, unul dintre cele mai grele de pe piata muncii, nu degeaba se spune ca trebuie sa fi rezistent la stres.

Eu cand merg ca si client intr-un supermarket incerc sa fiu cat mai amabil cu casiera, pentru ca stiu cu un zambet imi poate face ziua mai buna si ii pot raspunde cu aceeasi moneda. Ca lucrator intr-un supermarket incerc sa ofer cat mai multa amabilitate clientului dar cu tot efortul sunt intr-adevar unii care duc la extrem ironia, frustrarile personale si sarcasmul, doar pentru ca ei se numesc X trebuie sa primeaca totul pe loc.

Casa de marcat este locul unde se intalnesc oameni si suflete nu riduri si incruntari.
Multumesc!

2 comentarii:

  1. Este foarte important sa ramanem oameni

    RăspundețiȘtergere
  2. Indiferent de situatie, in contactul cu oamenii trebuie mereu sa fim amabili si cu zambetul pe buze :)

    RăspundețiȘtergere

Comentează-mă!