Blog sustinut de

Ghidul tau de calatorie

Secretul din spatele brandului propriu

Foarte multi dintre noi merg in magazine pentru a se aproviziona cu tot ce este necesar in casa. Cand nu avem foarte multe de cumparat de cele mai multe ori alegem sa mergem la magazinul de la coltul blocului din cartier. La acel magazin gasim tot ce ne trebuie si cumparam marci pe care le cunoastem.

De ce gasim acolo aceste marci dar le vedem mai greu pe rafturile supermarketurilor? La respectivele magazine vin agenti ai furnizorilor sa isi vanda marfa, agenti de vanzari de la toate firmele din tara, de tot genul. De asta mai repede cumperi de la magazinul din cartier ceva cunoscut decat din supermarket.

Acum indiferent in ce supermarket alegi sa mergi vezi cam aceleasi produse dar sub alte denumiri. K-clasic, Pilos, Penny, Boni, Hanul Boieresc, W5, Clever, Carrefour, etc. Aceasta lista poate continua mult si bine cu privire la diverse denumiri anonime dar pe care se pare ca le gasim doar in aceste magazine.

Bineinteles, in supermarketuri avem parte de o varietate mare de produse pe raft si foarte multe marci cu care suntem deja familiarizati. Putem alege oricand o ciocolata Poiana dar langa acest produs avem si o alta ciocolata care se numeste MisterChoc. Una din ele este cunoscuta datorita reclamelor de la TV iar alta nu. Au aproximativ aceeasi calitate dar pretul difera, ciocolata Poiana este mai scumpa decat MisterChoc? Da, numele sub care se comercializeaza un produs afecteaza mult pretul de la raft.

Cand citim pe produs ca este fabricat pentru Lidl Discount credem ca este un produs frumos ambalat dar nu poate fi atat de bun. Putini stiu, spre exemplu, ca faina comercializata sub numele Penny este de fapt produsa de compania romaneasca din judetul Valcea, Boromir. La fel de putini stiu ca laptele Pilo este produs si ambalat de Albalact, acelasi producator ce comercializeaza sub numele premium de ZuZu diferite alte produse lactate. La fel se intampla si cu laptele Boni sau cel K-clasic.

Trebuie stiut ca in mare parte in spatele produselor ieftine, ale bradurilor proprii puse in magazine pe raft de supermarketuri nu sunt altceva decat produse consacrate foarte bine cunoscute pe piata romaneasca din anii '90 incoace. Desi multi ar fugi de laptele Pilos pentru ca acesta costa doar 2,5 lei litrul si ar cumpara mai degraba lapte ZuZu cu 5 lei litrul nu inteleg ca in spatele aceluiasi lapte stau aceeasi fermieri romani si aceleasi vacute. Poate un lot este azi Pilos dar maine este ZuZu.

La fel se poate spune si despre zahar. Cine nu cumpara "Coronita" sau "Margaritar" de pe raft? Sau faina? Malai? Intr-o proportie foarte mare, alimentele comercializate in supermarketuri sunt produse romanesti, dar sub alt nume, contracte negociate cu furnizorii.
La un scurt rezumat putem oberva ca de multe ori lasam mai multi bani la casa de marcat doar pentru ca nu cunoastem brandul produselor, nu stim cine le fabrica iar cand citim eticheta suntem interesati daca ar contine sau nu substante chimice si potentiatori de aroma.

Personal, recomand cumparearea produselor care poarta nume anonime pentru ca si ele sunt produse tot de firme cu nume rasunator pe piata romaneasca sau internationala. De ce zic asta? Pentru ca un producator mic nu ar avea capacitatea de distributie la nivel national si milioane de bucati.

2 comentarii:

  1. Este foarte util acest articol.Sunt de aceasi parere.De fapt platim brandurile nu calitatea.

    RăspundețiȘtergere
  2. Este foarte adevarat acest articol.Sunt de aceasi parere.

    RăspundețiȘtergere

Comentează-mă!