Romania Protestelor

Am privit ultima vreme cu mai multa atentie situatia protestelor din Romania si in continuare ma socheaza prostia cu care ne confruntam, de la cel mai mic la cel mai mare din sistemul asta din ce in ce mai putred. Proteste in administratie, invatamant, sanatate, transporturi, comunicatii... numai proteste, proteste, proteste. Toata lumea isi cere dreptul, toata lumea vrea bani, toata lumea vrea drepturi, toti vrem libertate si o economie stabila! In acelasi timp nimeni nu vrea sa concesioneze, nimeni nu vrea sa cedeze teren si nimeni nu este dispus sa isi asume o anumita responsabilitate sau vreo obligatie pentru drepturile care le cere!
O zi de proteste consta statul foarte mult ceea ce inseamna cu cat sunt mai multe zile cu oameni in strada cu atat are statul mai putin bani in trezorerie dar noi continuam ca doar suntem "romani prosti".

Vor reforme dar nu vor schimbare, vor bani dar nu vor sa lucreze, vor salariile dar nu sunt dispusi sa asculte! De ce numai vrem dar nu oferim nimic?

Acum ma refer la cei din sanatate. Bai, eu stiu ca un rezident este platit cu cel mult 1000 de lei, stiu ca nu avem peste tot medicamente sau locuri in spitale dar sa menti un spital inseamna facturi imense! Sa privim putin la sistemul de sanatate american: ai asigurare, in cateva zile ai iesit din spital, nu ai aisgurare esti tratat si esti trimis acasa. Acum daca ne uitam in gradina noastra vedem ca intram in spital nu suntem tratati, stam ca la hotel 2-3 saptamani pana se uita cineva la noi, mai stam alte 2 saptamani pentru recuperare si abia apoi pleci acasa. Sunam ambulanta pentru o durere de masea, ne internam in spital pentru ca ne doare capul, vrem operatie pentru ca... si lista poate continua! Inchizi spitale, iti raman niste banuti, modernizezi cele ramase si eficientizezi munca! Totul suna bine, statul incepe primi pasi pentru reforma dar te trezesti tu ca nu vrei sa iti inchida spitalul pentru ca nu vrei, poate odata ai nevoie de o internare, fie ea si fictiva pentru o pensie de boala ca iti este lene sa mergi la munca. Vrei spital? Mergi la privat si platesti dar esti sigur ca in timp record esti pus pe picioare! Nu vrei spital? Atunci stai acasa si nu mai protesta! Eu personal nu am fost la medic de multa vreme, la spital am fost anul asta o singura data, la camera de garda dar am plecat acasa nu m-am internat pentru ca ma durea inima. Ocolesc spitalele, medicii si chiar doctorii pentru ca incerc sa am grija de sanatatea mea si nu ma crizez asa usor. Majoritatea romanilor sunt ipohondrii (cauta in dex sa vezi ce inseamna) si fug repede la doctori. Prostie!

Sa trecem putin si prin invatamant: am vazut recent ca profesorii depun petitii dupa petitii si cereri peste cereri pentru a li se elibera drepturile salariale restante! Ba prostea! Tu nu sti economie? Toata lumea stie ca s-au taiat salarii, se reduc toate drepturile banesti pe peste tot ca inca incercam sa supravietuim "cutremurului" economic si tu, profesor fara cap, vrei salariu mai mare pentru ca asa ti s-a sculat parul in cap de dimineata. Guvernul a zis: vom plati salariile restante esalonat din 2012, profesorul a zis: mars ma acasa, eu vreau bani pentru ca trebuie sa imi achit datoria la banca pentru creditul personal din care mi-am luat usa din fier la casa. Se stie bine ca daca tragem prea mult pisica de coada ne va zgiara rau de tot. Trageti baieti, trageti sa vedem apoi cine are mai mult de suferit guvernul sau voi? Te-ai saturat sa fi umilit/a? Atunci mergi unde vezi cu ochii pentru ca nu esti singurul/a.

As iesi si eu in strada sa strig ca imi este foame, ca nu am bani in buzunar, ca nu imi gasesc un loc de munca dar mai bine tac, mananc ce pot si cheltuiesc cat am. Solutia nu este protestul. Stim toti ca o schimbare este necesara dar schimbarea in bine nu este neaparat rezultatul protestelor. Va veni o vreme mai buna dar pana atunci inchide ochii, iarta si nu mai vorbi urat de nimeni pentru ca vina nu este a presedintelui, a premierului sau a Parlamentului ci vina este a noastra, a tuturor. Noi am fost nesabuiti, incuiati si necalculati iar acum aruncam rahatul unul in gradina altuia pentru ca nu stim sa recunoastem.

foto via MediaFax

Un comentariu:

  1. Nu stiu ce sa zic. Eu stiam ca daca nu ai asigurare, nu esti tratat, in strainatate. La noi de bine de rau, ajungi la urgente si te fac aia bine (asta daca ajunge ambulanta pana nu mori).
    In ceea ce priveste profesorii, ori sunt prost platiti ca nu isi fac datorie cum trebuie, ori nu isi fac bine treaba pentru ca nu sunt bine platiti - oricum, sistemul de invatamant e la pamant de ani de zile.
    S-a invatat lumea sa protesteze, tipa fara sa se gandeasca mai intai ce vor, sau daca se poate da ceea ce vor

    RăspundețiȘtergere

Comentează-mă!