Ce bloguim? Coruptia

Transparency international 2006
Ieri am avut o conversatie interesanta cu unul dintre profesorii mei de la facultate. Am vorbit despre politici publice, coeficienti de democratie, ranking si alte cateva lucruri din aceasta sfera. Una peste alta din vorba in vorba am ajuns la a vorbi despre coruptie si despre sistemul celor de la Transparecy International. Astia fac un fel de ranking mondial cu privire la coruptia din fiecare tara si fac datele publice pentru mass-media. Interesant este ca desi au metodologia publicata pe site in mass-media nu se face referire la cine raspunde celor 12 cercetari conduse de dansii pentru a realiza acel ranking. Si mai interesant este faptul ca defapt aceste cercetari nu sunt realizate pe respondenti precum persoane fizice, implicit populatia nu zice nimic in legatura cu acest subiect. Ce am aflat de la profesor este ca cei de la Transparency International folosesc un al tip de sistem si cercetarile lor pentru a realiza statistica mondiala sunt realizate la sediile marilor corporatii si finantisti mondiali. Si asta ma duce cu gandul la lucrul urmator: acel ranking este in viziunea oamenilor de afaceri si nici decum cel al populatiei "indigene" din tarile respective. Interensant nu? Si astfel se face o manipulare foarte usoara in legatura cu trimiterea oamenilor de afaceri in diverse tari pentru a'si deschide noi puncte de lucru sau firme noi. Cel mai ciudat este ca nimeni nu pare sa aibe un cuvant de spus in aceasta privinta si mai rau este ca mass-media se conformeaza datelor respective si continua manipularea inceputa de ei. Despre ce bloguim azi? Despre coruptia interesanta de la nivelul marilor corporatii, al mass-mediei si ipocrizia cu care incearca marii afaceristi sa manipuleze opinia publica.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează-mă!