Cruciulite, taximetristi si autobuze

Intr-un oras cu traficul foarte aglomerat te astepti ca soferii sa conduca mai agresiv ocupand orice loc disponibil pe asfalt in drumul lor spre necunoscut. Eu am invatat sa conduc intr-un oras linistit unde claxoanele exista doar in eventualitatea intalnirii vreunui cunoscut pe troturar sau in trafic.

Migrand intr-un oras de 30 de ori mai mare mi-a fost data peste cap toata scoala de soferi, stilul de condus preventiv si linistit. In acelasi timp am dat peste multi oameni care conduc extrem de agresiv, care nu stiu ce sunt semnalizatoarele si care considera ca intr-un metru de asfalt pot incapea doua autobuze, trei taximetristi si doi soferi grabiti sa schimbe banda de pe sensul de mers.

Initial sunetul claxonului pentru ca nu plecam suficient de repede de la semafor sau din sensul giratoriu ma irita dar cu timpul am invatat sa ignor aceste excese de furie si sa merg in continuare la fel de linistit, chiar daca ma depasesc si imi trantesc o frana brusca sperand sa isi repare masina pe asigurarea mea.

Sa mergi cu masina personala intr-un oras cu traficul aglomerat este o experienta noua in fiecare zi cand te urci la volan, dar experientele nu se compara cu cele de pasager intr-un taxi. Ca pasager intr-un taxi vei vedea jumatate de parbriz ocupat de cruciulite, iconite, matanii si odorizante auto, cabluri de la fel si fel de accesorii precum telefoane si tablete conectate non-stop la facebook si soferi ofticati pe viata si ocupatia lor.

Ceea ce nu am inteles niciodata a fost faptul ca mereu m-au ales pe mine sa isi spuna problemele de taximetrist, de cat de greu isi castiga banii si sa se planga de faptul ca sunt foarte multi soferi indisciplinati, asta in timp ce traversa 5 benzi sa ajunga mai repede la destinatia mea sa poata lua o comanda ce tocmai s-a transmis prin statie si careia a estimat 3 minute. Soferul necunoscand existenta pedalei de frana mi-am dat seama ca el chiar isi punea toata increderea in icoanele lipite pe parbriz si agatate de oglinda deoarece el si prundeta sau anticiparea evenimentelor in trafic nu sunt prieteni chiar deloc.

Punctul urmator ma duce la autobuze, unde te astepti sa fie soferi profesionisti, educati si care stiu sa manipuleze cu grija acel vehicul de cateva tone si cu zeci de vieti calatorind cu el. Dar asteptarea e lunga si aici, evident, pentru ca majoritatea soferilor de autobuze sunt trecuti de o anumita varsta si deja, la experienta lor, sunt soferi versati, cum se numesc ei. Acestia, in mod neasteptat, snt mai indisciplinati si decat taximetristii, ca doar deh, autobuzul e mare si are intotdeauna prioritate iar daca se intampla ceva, Regia are bani de reparatii si daca nu, sa-si caute calatori.

Ajungand la o concluzie nu e bine nici pieton ca te iau astia pe capota fara sa clipesti daca nu esti atent si daca totusi ajungi sa mergi pe jos mai bine iti iei si tu o cruciulita cu tine si sa speri ca ajungi teafar la destinatie si te poarta sanatos in drum spre necunoscut.

2 comentarii:

  1. Foarte interesat acest articol in contextul actual al traficului din Bucuresti

    RăspundețiȘtergere
  2. Dupa ce ca traficul din Bucuresti e infernal,nu se respecta nici regurile de circulatie.

    RăspundețiȘtergere

Comentează-mă!