Oare?

Stăteam ceva mai devreme la un pahar de vorbă cu un prieten şi printre temele discutate au intrat şi ţigările. Un punct destul de sensibil pentru moment deoarece eu sunt un fumător. Nu sunt fumător înrăit, nici unul pasiv ci unul social. Dar partea este că tot dau bani pe un pachet de ţigări pentru că nu prea îmi place să cer. Din păreri în păreri am ajuns la întrebarea: ai maşină? Răspunsul meu a fost evident nu, justificându-mă că este destul de scump să întreţi un autoturism în zilele noastre plus că este destul de mult 10.000 de euro pentru o maşină nouă, dacă tot e să o luăm aşa.
Şi acum ajungem la partea a doua şi anume creditul sau leasingul.
Şti că din banii pe care îi dai lunar pe ţigări ţi-ai putea achita rata la un leasing? Să nu mai vorbesc că sunt unele persoane care ar putea să achite rata lunară la două maşini cu banii aruncaţi pe ţigări.
Şi acum ajungem şi la partea a treia: ce poţi face cu o ţigară şi ce poţi face cu o maşină?
Diferenţa este clar vizibilă între cele două, avantaje mult mai multe la maşină decât la ţigări. Bine, bine dar sunt şi riscuri: accidente, bla bla-uri şi tot aşa.
Oare nu este acelaşi risc şi la ţigară? Mai rău, nu este risc ci este un rău conştient pe care refuzăm să nu îl mai facem! Poţi să mori încet de la cancer, să te refuze femeile pentru că ai o respiraţie îngrozitoare, să rămâi ruşinat pentru că nu se mai ridică şi tot aşa...
Totuşi, nu cred că este un argument suficient de bun la ora asta să mă convingă să mă las de fumat. Dacă mi-aş construi o casă din banii de ţigări da, atunci mă mai gândesc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează-mă!