Să revenim... la ţigări

Azi am stat şi m-am gândit mai bine la ţigări, ce aş face să renunţ la ele? Cel mai corect ar fi să le pun jos şi să mă fac că uit de ele complet şi gata devin un fost fumător. Nu cred că ar fi atât de simplu având în vedere că practic fumatul de ceva timp şi.... mi-ar fi foarte greu. Am citit undeva că efectele nicotinei din corp dispar în proporţie de 99% în decursul a trei săptămâni. Nu dispare complet deoarece frecventez localuri unde se fumează şi inhalând în continuare fumul rămân urme pe plămâni. În acelaşi loc am citit şi că timp de 6 luni corpul se chinuie să renunţe la toate substanţele toxice pe care le băgăm odată cu fumul de ţigară în plămâni. Nu mi se pare o cifră prea îmbucurătoare şi îmi dau seama că mă otrăvesc singur ca şi cum aş vrea să mă sinucid.
Cum renunţ la monoxid de carbon, gudron şi toate chimicalele dacă nu pot să renunţ la nicotină fiind dependent de ea? Răspunsul era iniţial simplu: gumă de mestecat cu nicotină sau plasture cu nicotină dar dacă faci un calcul este mai scump să îţi întreţi dependenţa de nicotină cu alea decât cu ţigări.
O altă alternativă a fost ţigara electronică dar timp de o lună cheltuieşti aceeaşi sumă de bani ca şi cum ţi-ai cumpăra zilnic câte un pachet de ţigări.
Ajung la concluzia că foarte puţine persoane reuşesc să se lase şi nu mai simt ulterior nevoia de a fuma. Până acum m-am lăsat şi eu de câteva ori dar perioade scurte: o săptămână, o lună, maxim 6 luni şi nu mai mult. Ştiu că nu îmi aduce nici un beneficiu, ba mai mult îmi fac singur rău dar până acum nu am găsit metoda uşoară de a renunţa la fumat şi fără să aibe efecte sevre asupra sănătăţii mele.
Cred că o să citesc complet cartea lui Allen Carr - În sfârşit nefumător şi să văd ce rezultate are. Sunt persoane pe forumuri care spun că această carte conţine într-adevăr o metodă uşoară de a te lăsa de fumat şi tot ce trebuie să faci este să citeşti cartea. Eu zic că nu mor dacă citesc o carte, sper să îmi facă plăcere şi să mă facă să renunţ la fumat. Ştiu că este o simplă carte dar niciodată nu se ştie ce efecte va avea pe termen lung. Cu privire la acest subiect voi mai continua numai după ce voi termina de citit. Până atunci găsesc eu ceva de scris!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează-mă!