Agresivitatea reclamelor

Intr-o Romanie cu foarte multi utilizatori de internet te poti astepta cam la orice din partea acestora dar, suprinzator, agresivitatea nu vine de la acestia ci de la furnizorii de publicitate pe cele mai vizitate portaluri romanesti. Din categoria siturilor extrem de incarcate cu publictate scoatem sectiunea de bloguri, fie ele pe domeniu privat sau pe platforme precum wordpress sau blogspot. Cu putina atentie daca privim spre televiziune vedem ca timpul alocat publicitatii este foarte mult in comparatie cu cel alocat unei emisiuni reusite. Daca ar fi sa compar putin intr-o ora si jumatate de emisiune din cele 90 de minute aproape 40 sunt alocate publicitatii. Destul de deranjat pentru cel care cauta un mod de a se relaxa privind ceva interesant. Acelasi lucru il gasesti si in lumea online. Din cauza faptului ca piata se extinde foarte mult si foarte repede si furnizorii de publicitate devin mai agresivi si incearca sa iti capteze atentia cu cele mai deranjante modalitati de a face reclama. Pornind de la ferestrele pop-up, banerele glisante, paginile de redirectionare si multe altele toate sunt un lucru care imping vizitatorii departe de asemenea situri. Utilizatorul daca nu are ceva de citit urgent sau necesar muncii va parasi automat pagina inainte ca aceasta sa se incarce complet. De asemenea si siturile foarte incarcate cu publicitate se incarca greu si in era vitezei lumea nu asteapta si 2-3 minute sa acceseze informatia. Cel mai ingenios mod de a face publicitate pe langa reclama video mi se pare articolul publicitar. Un articol bine construit, cu idei bine plasate, va aduce mai multi utilizatori decat o avalansa de plugin pe un portal. Din ce am observat gigantul internetului Google se indreapta spre punctarea continutului original si depunctarea siturilor de link-farming. Daca ai reclama originala, chiar si in scris, utilizatorul este tentat sa citeasca si chiar sa cumpere produsul daca este descris intr-un mod atragator. In ultima perioada au aparut mai multe platforme pentru bloggeri care furnizeaza tocmai acest gen de serviciu: articol publicitar in schimbul banilor. Din pacate piata inca este mica deoarece advertiserii nu prea au incredere in recomandarea bloggerilor. Daca stai sa te gandesti esti mult mai castigat daca apelezi la un blogger pentru ca el are o comunitate de cititori bine construita si care au incredere in opiniile lui, le discuta si actioneaza in cunostinta de cauza.
Piata de publicitate online, cu toate ca incepe sa avanseze si spre Social Media, se va prabusi daca nu va incepe sa actioneze mult mai ingenios, mai atragator si mai putin agresiv. Agresivitatea se cumpara in jocuri, filme, emisiuni de tip Reality TV dar nu in reclame.

Un comentariu:

  1. Si eu cred ca aceste site-uri plne de reclama agresiva or sa dispara putin cate putin.

    RăspundețiȘtergere

Comentează-mă!