Vestul modern versus estul salbatic

Sau psiholog versus psihiatru...
Mi-am dat seama recent ca lumea vestica au creat programe de consiliere pentru orice fel de problema. Anger management, time management, droguri, Alcoolici anonimi si multe altele... pe langa asemenea organizatii mici merg la psiholog pentru orice fel de consiliere.
Dar asta este vestul modern iar noi traim in estul salbatic. S-au schimbat putin rolurile deoarece estul era inainte ceva foarte valoros iar vestul era extrem de salbatic.
Nu pot sa imi dau seama de ce romanii nu apeleaza mai des la un psiholog pentru a discuta problemele din viata de zi cu zi, pentru a asculta un sfat sau pentru a cere o alta parere decat a prietenului/prietenei intr-o cafenea. Romanul crede ca daca mergi la un psiholog ai probleme cu capul, esti nebun, schizofrenic sau ai alte boli mintale.
Pe langa asta lumea vestica a inventat medicamente pentru orice. Te simti depresiv i-a un medicament, te doare sufletul, i-a alt medicament si tot asa. Aici sunt impotriva acestor masuri dar statisticile arata ca romanul se duce la farmacie si cumpara cam ce a auzit de la vecin, soacra sau alte rude indepartate. Automedicatia dupa ureche poate de cele mai multe ori sa faca rau decat bine.
In fine, asta este o alta problema mai putin importanta acum.
De ce consider estul ca fiind salbatic? ei bine pentru ca aici totul se joaca dupa regulile serifului iar alte pareri nu isi au rostul pentru ca deja incalci regulile stabilite deja. Vestul modern? poate ca suntem mai buni decat ei de milioane de ori dar nu suntem in stare sa ne scoatem capul din propriul fund si sa privim inainte. Ne place sa stam cu nasul tot in rahat pentru ca ne place mirosul. Daca am fi in popor mai cu capul pe umeri atunci nu ne-ar mai ploua atata in gat cu reactii negative din partea vesticilor.
Daca am mai iesi si noi in lume si am vedea ca mersul la psiholog nu este echivalentul cu mersul la psihiatru ne-am da seama ca defapt nu suntem atat de prosti pe cat ne considera altii.
Dar pana la urma ce este un psihiatru? Pai oameni buni psihiatrul este cel care spune daca esti nebun sau ai vreo boala mintala si nici decum nu este unul si acelasi lucru ca si un psiholog. Diferenta este si numai la scolarizare, un psiholog face trei ani de facultate de psihologie iar psihiatrul face o facultate de medicina. Toata lumea credea ca este una si acelasi lucru iar decat sa spuna rudele prin sat ca aveti boala mintala si mergeti la psiholog preferati sa ii bagati in aceeasi oala.
Nu stiu exact ce sa mai spun acum dar mie mi se pare ca in continuare ne jucam cu viata noastra si ni se pare ca traim un vis iar apoi ne vom trezi intr-o lume in care toate populatiile se afla la picioarele noastre!

Un comentariu:

Comentează-mă!