Diferente

Cand eram mic urmaream cu sufletul prins in colt de usa fiecare serial si desene animat difuzat pe Cartoon Network, primul canal de acest gen din copilaria mea. Tin minte clar ca urmaream pe un TV alb-negru dar nu conta tocmai pentru ca aveam parte de desene animate, pentru copii. Ultima vreme mi-am facut din nou un obicei de a urmari la micul dejun din timpul week-endului desene animate. Am urmarit un timp legendarul Cartoon Network cu programele vesnice de sambata si duminica precum Looney Tunes, Tom&Jerry si alte desene din aceasta categorie, absolut hilara la varsta copilariei. Doar ca nu mai era ce ma asteptam eu sa fie. Toate animatiile legendare, amuzante si intr-un anumit fel si educative au fost inlocuite cu de-a dreptul spus "rahaturi" violente, tampenii si mazgalituri care se preteaza a fi noua generatie de animatii. Bun, sunt de acord ca trebuie sa existe si o asemenea categorie de animatii dar nu difuzate sambata si duminica dimineata. Mai mult acestea ar trebui interzise in principiu minorilor. De ce? Pai ne miram ca si la scoala copii devin din ce in ce mai violenti si totusi nu stim de unde. Am pus problema la filmele difuzate pe canalel de televiziune normala si nu ne-am uitat deloc in ograda canalelor pentru copii. Daca poarta eticheta pentru copii inseamna ca sunt sanatoase pentru ei si apuca sa invete lucruri folositoare. Da: cum sa dea cu pumnul, cu piciorul, cum sa se concentreze intr-o lupta si cum sa ii rupa adversarului mai repede gatul. Un copil de 4,5,6 ani si chiar si de 14 ani trebuie expus la altceva nu la chestii de genul "bakugan" mai stiu eu ce au mai inventat japonezii in colaborare cu americanii de dragul de a scoate bani. Din aceste motive am schimbat canalul si am descoperit altul, Boomerang. Desi nu are toate seriile traduse in limba romana difuzeaza ceva ce intalnesti cu greu pana si in lumea online. In orice caz recomand cu caldura, indiferent de varsta, vizionarea din cand in cand a unor animatii, iti fac ziua mai buna. Cel putin asa cred!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează-mă!