A fi sau a nu fi?

Este intrebarea pusa de Shakespeare intr-o piesa de teatru! Eu cum pun aceasta intrebare dar nu ma refer la o piesa de teatru ci ma refer la umanitatea din noi, care ar trebui sa fie prezenta si expimata cu Respect. Am ajuns la aceasta intrebare dintr-o conversatie despre oameni credinciosi. De cele mai multe ori foarte multe persoane au obiceiul sa mearga in pelerinaj la moaste, biserici, manastiri si toate cele care intra in aceasta familie... La fiecare astfel de eveniment angajati ai bisericii pregatesc ceai cald, cozonac, sarmale si toate cele necesare sa tina omul in picioare deoarece se consuma foarte multa energie. Bun, un gest frumos facut de biserica dar vine gestul urat facut de asa numitii "cretinciosi". Nu am nimic impotriva celora care merg la astfel de evenimente sa isi purifice sufletul, sa se roage si asa mai departe ci am ceva impotriva celora care atunci cand vine vorba de a se da ceva gratuit se imbulzesc sa ia cat mai mult, merg de 2-3 ori ca doar e gratuit ce naiba... Asa se face si cand se acorda ajutoarele sociale sau mita electorala cu mici si bere, dar acolo este total alta situatie. La evenimente bisericesti cum poti tu hoasca batrana sa impingi pe cel din fata ta sa ajungi mai repede la 2 sarmale si o felie de paine? mai tragi si doi dumnezei pe gura, scuipi draci si enumeri toate injuraturile bisericesti ca nu te lasa sa ajungi mai repede la "meritata" rasplata oferita de biserica? Decat sa ma tin om mers la biserica si sa ma comport in asa mod prefer sa stau acasa si sa privesc pe geam cum ploua afara. Si aici intreb: A fi sau a nu fi om? Merita sa ai umanitate sau nu? Paradox pentru unii, clar pentru altii... nu sunt nici arbitru, nici jucator... dar merita discutat...
Nota: cei care considerati un subiect de critica faptul ca am scris biserica, crestin, dumnezeu si alte minuni cu litera mica va informez ca eu sunt impotriva ortodoxismului, catolicismului si a crestinismului in general. Am dreptul acesta si nu ma discriminati pe parte religioasa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează-mă!